Rekommendera Smartkalkyl på Google genom att klicka +1

Jämför banker

Jämför, betygsätt och kommentera Sveriges banker.

Jämför, betygsätt och kommentera Sveriges banker.

Läs mer

Bästa budgetverktyget!

Internetworld topp 100 Internetworld topp 100
Ta kontroll över din ekonomi med Sveriges bästa budgetverktyg. Helt gratis!
Läs mer

Jämför lån och räntor

bank24.nu

- Jämför lån och räntor när ni skall låna pengar. Vi jämför Sveriges alla banker och lånegivare.
Gå till bank24.se
Jämför banker

Vi på Smartkalkyl har en helt ny tjänst åt dig där du kan
jämföra, betygsätta och kommentera Sveriges alla banker


Betygsätt och jämför SEB på bankbetyg.se







Nedan hittar du äldre recensioner och betyg

Information, recensioner, betyg och räntor för SEB



Banknamn

SEB


Webbplats

http://www.seb.se


Omdöme


Betygsätt banken du också med den femstjärniga skalan ovan.


Antal omdömen

62 st


Recension Betyg
Otrevligt bemötande på kundtjänst när man ringer till dem. Man blev så gott som dumförklarad o inte en syl i vädret.
Lån kunde dem inte heller ge oss. Fast att vi haft Seb i antal år nu. Ångrar att jag bytte till SEB från swedbank

Recensionen skriven av Brittan - 2014-01-10

Betyg

Recensionen skriven av Mikael Missnöjd Svensson - 2013-10-04


SEB = USELT!! Var ska jag börja, från början kanske, bytte till SEB då de hade bra erbjudande om att man kunde ha sin firma där - enkla firman, detta har väl fungerat ok.
Däremot stämmer allt härunder om hur eländigt tråkigt bemötande man kan få på kontoret. Då jag har min firma, all lön etc som kommer in på mina konton hos SEB tänker man att det kanske är lika bra att flytta över huslånen också. "Hej skulle jag kunna få flytta över mina huslån till er då vi har alla andra inkomster kopplade till våra konton hos er?" som svar får man då "det är inte lönt för oss att räkna på det!" Vi har kvar huslånen i annan bank pga detta, nu ville jag ta ett lån till en bil och gjorde en ansökan via Lendo, tänkte också att jag kan ju jämföra det med min bank också så jag gick in på kontoret. De skulle höra av sig 2 dagar senare vilket de inte gjorde så jag gick in där idag, fick som svar att jo lån kan du väl få - till HÖR OCH HÄPNA 12,5% ränta, (långt ifrån deras reklambudskap!) det roliga i kråksången är att SEB svarade mig på Lendo och gav mig då en ränta på 8% vilket ändå är högre än vad ex.vis IKANO gav. När jag påpekar detta rycker man bara på axlarna och säger "jaja men det är så det är i våra "SOCRING-system" hahaha SCORE THIS - det blir flytt inom en vecka. Det äckligaste i denna historien är nästan det som bankchefen säger när jag klagar på räntan - "Ja men då får du ge oss någon annan bra affär, DITT PENSIONSSPARANDE!", jag säger att det sköter jag själv (antagligen bättre och med mindre "avgifter" som går till höga bonusar åt bankchefer och deras anställda.) Ja det är därför det är som det är, med räntan. Inget servicetänk över huvudtaget - man tänker inte längre än till den timme man befinner sig i, skandal.
Skulle vi någon gång sälja vårt hus med den förtjänst det skulle medföra kan SEB se i stjärnorna efter att vi skulle spara våra pengar hos dem. JAG VILL INTE ENS GE SEB EN ENDA STJÄRNA MEN GÖR DET FÖR ATT AVSKRÄCKA ALLA POTENTIELLA KUNDER!! VARNING FÖR SEB DE ÄR HYCKLARE SOM ALDRIG GER DIG DEN SERVICE DU ÄR BERÄTTIGAD TILL SAMT RÄNTA ENLIGT DERAS KAMPANJER!! SEB - Stäng igen kontoren eller skicka er personal på charmkurs!!
Betyg
Bestämde mig för att ta det Enkla Lånet hos SEB. Ingenting har varit enkelt med detta lån, till råga på det så gav dom mig högsta räntan trots att räntan på hemsidan börjar på 4.85%. Jag har trots inskickat papper med signatur väntat i fyra dagar på att dom skall betala ut lånet.
Ett riktigt pisslån och dåligt bemötande av en bank som har hand om mina pengar.

Recensionen skriven av Daniel - 2013-06-18

Betyg

Recensionen skriven av Wallenburg - 2013-05-15


Dålig service och kass rådgivning specifikt hos SEB med erbjudande av sparformer som endast gynnar banken. Personalen säljer produkter som gynnar banken. Var aktiv och spara i aktie. Kundens pengar jobbar för Banken inte kunden. Det är generellt dåliga erbjudande av alla traditionella banker.
Betyg
Har SEB sedan ett drygt år och är mycket nöjd med servicen. Särskilt tillgången till kundtjänst 24 timmar om dygnet vilket är väldigt bekvämt om man reser mycket och jobbar skift. Internetbanken löser i och för sig de flesta problem, vilket märks på kontoret de få gånger jag har varit där, har aldrig varit mer än nr 3 i kön.

Enda minuset är räntorna som gärna fått vara bättre, som det är nu sköter jag mitt sparande på andra ställen.

Recensionen skriven av Ludvig - 2013-01-21

Betyg

Recensionen skriven av Anonym - 2011-12-08


Sökte kontakt med ett kontor i Malmö och beskedet att de skulle återkomma samma dag. Efter en vecka ringde jag igen och fick återigen samma besked, denna gång gav jag inte upp utan förklarade i växeln att jag fått samma svar tidigare och hur det gick. Hon lovade dyrt och heligt att de skulle ring.
2 veckor senare fortfarande utan kontakt ringde jag igen, då lyckades jag med mycket besvär ta mig fram till någon chef. förklarade att räntan låg fel, 7% (detta var när övriga hade 3-4%). Han svarade att det var billigt. Jag bytte bank.
Betyg
SEB internetbank har alltid fungerat bra. Lättnavigerad.
Har dock mina huslån på SBAB och har Swedbank som andra bank.
För 12 år sedan i samband med husköp blev jag inte glad på SEB. En myglande fastighetsmäklare lyckades genom "känningar" på lokala bankkontoret skaffa sig information om min privatekonomi. Banksekretessen verkade det lite si och så med... Därefter i samband med den husaffär jag gjorde flyttade jag alla lån från SEB till SBAB. Skulle väl bytt bank helt då men var väl för lat misstänker jag. Internetbanken funkade ju bra. 5 stjärnor för internetbanken, 1 stjärna för banksekretessen blir 3.

Recensionen skriven av Svante - 2011-02-06

Betyg

Recensionen skriven av RaffeO - 2010-11-18


Jag inledde i våras diskussionen med mitt bankkontor i där jag har ett medlemslån. Jag hade i Unionens tidning fått ett erbjudande där räntan var mycket lägre. Jag ringde och fick tala med en 23-årig bimbo som överlägset förklarade att det bara gällde nya kunder, inte gamla trogna...
När jag sade vad som skulle hända om jag sökte ett nytt lån svarade hon "ja, om Du tycker det är OK att manipulera systemet får Du väl göra så".
För en månad sedan ville jag manipulera systemet, och eftersom jag fått ett nytt erbjudande om medlemslån så gjorde jagsom det stod i den fina broschyr som låg i medlemstidningen "Ring 0771-365 265 eller titta in på närmsta kontor". När jag på kontoret presenterade mitt ärende fick jag till svar att det inte går till på det sättet, man måste boka en tid. Jag fick lämna mitt telefonnummer så skulle de återkomma med en tid. Veckorna gick, men ingen ringde. Till sist gick jag tillbaka till kontoret och fick då höra att den som skulle ringa mig blivit sjuk. Jag fick till sist en tid i a f. Jag gjorde ansökan, och sedan gick dagarna. Det visade sig att två kollegor till den som tog emot ansökan skulle granska den, men de var inte på plats etc. Vid detta laget har det gått en månad. Faan flög i mig, jag gick på Swedbank, som dessutom har mycket lägre ränta, knappade in uppgifterna och fick ett preliminärt ja inom tre minuter. Ytterligare 10 minuter senare fick jag ett telefonsamtal (18:30 på kvällen!) där en Johan förklarade att villkoret var att jag gick in på närmsta Swedbankkontor och blev helkund hos dem. Bye-Bye, SEB!
Betyg
Bytte precis till SEB från Swedbank för att de var ingen vidare bank, jag fick super bra bemötande på SEB. Bra bank

Recensionen skriven av Merima - 2010-10-15

Betyg

Recensionen skriven av Emelie Lindell - 2010-07-29


När jag bytte till SEB för att jag och min man skulle ha samma bank fick vi mycket god service och råd som var individuella och personliga. Jag är supernöjd med service, internetbank och bankkontoren. Ett litet minus dock för deras ganska krångliga telefonbank.
Betyg
Funktionellt och väl fungerande, men lite gammalmodig design.

Recensionen skriven av Cilla - 2010-03-21

Betyg

Recensionen skriven av Joachim - 2010-03-07


Jag har bara gott att säga om SEBs internetbank. Visst, dom är kanske inte först med det senaste, men när det väl kommer så fungerar det klockrent. Personlig service dygnet runt är väl kanske lite overkill, men ok, om jag vill prata ekonomi kl 03.17 en söndag så är det väl en bra funktion.
Betyg